What Can I Do? (Remix) - Ice Cube

[Sampled announcer:]
In any country, prison is where society sends it's failures
But in this country, society itself is failing

[Ice Cube:]
Hellll yeah! Uhh..
Ta-dow! Uhh..
Ta-dow! Uhh..
Ta-dow! UHH!

Ta-dow, how ya like me now I'm in the mix
It's nineteen-eighty-six and I got the fix
With the chicken and a quota, got the bakin soda
Let the water boil, workers all loyal
Dropped out the twelveth cause my wealth is shorter
Than a midget on his knees, now I slang ki's
Infest my hood with crack, I'm the mack
+It Take a Nation of Millions to Hold Me Back+
Too big for my britches, and I got b_tches
Now I'm hittin switches, n_ggaz want my riches
Used to get 18, when my G was alive
Now a ki' is 13-5
Eighty-nine's the number, another summer
(Get down!) Police ain't get no dumber
Streets dried up, used to think it would last
But being a kingpin is a thing of the past
They tried to blast me for slangin a boulder
Now I got my ass in Minnesota
Got my own crew, it's on brand new
Damn, what can I do? Oooh

Ta-dow, what can I do?
Ta-dow, what can I do?
Ta-dow, how ya like me now?
Ta-dow, what can I do?
Ta-dow, what can I do?
Ta-dow, how ya like me now? Fool

[Ice Cube:]
Already done stacked me half a meal ticket
Bought a house next to Prince, now I can kick it
Now I got ends, wavin to my friends
Rollin in a Benz, goin to see the Twins
Play at the 'dome; police are tappin my mobile phone
I'm almost home
Gettin excited, indicted
Spent a grip and a year tryin to fight it
Lawyer got paid; plea, no contest
Cause everything I own, got repossessed
Now take a look at the dust
And I'm happy cause I only got 36 months
I never picked up a book
Cause, my arms are 16 inches, n_gga look (OOOH)
Can't wait for ninety-two so I can get with my crew
And see, what can I do

Ta-dow, what can I do?
Ta-dow, what can I do?
Ta-dow, how ya like me now?
Ta-dow, what can I do?
Ta-dow, what can I do?
Ta-dow, how ya like me now?

[Ice Cube:]
F_cked up in the pen, now it's ninety-fo'
Back in L.A., and I'm bailin through the do'
Everybody, know I gotta start from scratch
So where the work at, and n_ggaz smirk at
Me sayin ain't nuttin poppin from here to the L.B.
What you tell me?
No it ain't crackin, everybody's jackin for a Coupe
Since, they sent in the troops
Even though I got muscle, that ain't my hustle
Takin a n_gga's sh_t in a tussle
No skills, to pay the bills
Talkin about education to battle inflation
No college degree, just a dumb ass G
(Yeah you fool..) Who me?
I got a baby on the way, damn it's a mess
Have you ever been convicted of a felony? Yes
Took some advice from my Uncle Fester
All dressed up in polyester
Welcome to McDonalds may I please help you?

[Mack 10:]
Yeah you can help me punk
Give me all of the money, or I'm dumpin
That's on my momma
Ay homeboy, while you at it
Gimme large fries, a strawberry shake
A Big Mac, cause this Mack 10 fo' life

[Ice Cube:]
Can I roll wit you? What can I do?
Now I'm on the run, with a gun
And this fool I don't know, pedal to the flo'
Swervin, servin all of the pigs
Just because they tryin to split my wig
I'm in custody, L.A.P.D.
One more felony, strike number three
Twenty-five to life in cell block two
It's true, that's what I gotta do, oooh

Ta-dow, what can I do?
Ta-dow, what can I do?
Ta-dow, how ya like me now?
Ta-dow, what can I do?
Ta-dow, what can I do?
Ta-dow, how ya like me now?
Wesssssyde! What can I do, what can I do?
Ice Cube.. what can I do, what can I do?
What can I do, oooh

[Sampled announcer:]
In any country, prison is where society sends it's failures
But in this country, society itself is failing

view 3,268 times

comments